Alexa, min tutor, e en härlig människa!!  Hon e jätte öppet o helt enkelt bara så trevlig! Tog emot mig med öppna armar. Hon bor ca 2 timmar från Budapest på "lande", o hon bjöd mig dit för att de de o träffa hennes familj o så. Å se vinkulturen här i ungern. Ojoj.. de kommer att bli så skojigt. Hon har själv varit i Finland, i Tammerfors o hon sa att hon älskar Finland, o hon tror att de va därför hon fick bli min tutor :) Hon presentera mig också till hennes vänner. Å att världen kan va liten. En av hennes vänner har varit för nåt år sen som utbyte i Fnland, i Åbo, i Åbo YH!! Världen kan vara liten här också :) Men de blir nog kul att umgås även me "lokal befolkningen" då upplever man kanske kulturen på ett annat sätt.

Ida har det varit en lugn dag.. Relativt tidig väckning o så skola ti kl.16..  Gårdagens srs-party va kul :D Va ti 2 olika pubbar, riktigt mysiga. Träffa till o me en finne igår. Heh. Även om ja bara varit här i 5 dagar tyckt ja att de va konstigt att prata finska :) Å så träffa vi ungrare, portugiser, britter mm.. Riktigt kul va de nog! Samma sak imoron o på söndan ska ja på "budapest by night tour". Blir säkert också skoj!

916536.jpg916533.jpg916613.jpg